Print deze pagina

T11 & T12

 

Gegevens:

 

Land van herkomst:
 
Tsjechïe
Ontwerper:
 
Hans Ledwinka
Productie jaren:
Rok výroby
T11 1923-1926, T12 1926 - 1924
Productieaantal:
Pocet vyrobenych kusu
T11 3540, T12: 7525
Motor:
 
Viertakt Boxermotor
 
 
 
Koeling:
 
Luchtgekoeld, geforceerde koeling d.m.v. een ventilator
Cylinder aantal:
Pocet válcu
2 tegenoverliggende cilinders
Boring x Slag:
Vrtani x Zdvih
82 x 100 mm
Cilinderinhoud:
Obsah válcu
1056 cm3
 
 
 
Ontsteekmoment
Otevírání ventilu
8 graden n.b.d.p.
Ontsteekvolgorde:
Paradi zapalovani
1-2
Motor type:
Rozvod
OHV (kopklepmotoren)
Compressie:
Kompressní pomer
4.8:1
 
 
 
Carburateur:
Karburátor
Zenith 26 ABC, Solex 26, MV of Jikov 26 POV (upstream)
Kracht:
Max. výcon
9.5-10.2 kW bij 2800 omwentelingen/minuut (T11 12PK, T12 13-14PK)
Smering:
 
Drukomloopsmering m.b.v. een Friedmann pomp, via een externe olietank
 
 
 
Elektrisch
 
 
Dynamo:
 
6 V, 75 W, elektrische belichting Bosch RJA 75/6-900
Startmotor:
 
Bosch BGe elektrisch, 6 V/0.4
Ontsteking:
 
elektrische Magneetontsteking 6 V, Bosch BE2/FF2, Scintilla 
Dashbord instrument:
 
Bosch Hr3, Scintilla
Bougies:
 
Bosch M105/l, Afstand: 0,4 mm
Accu:
 
6V 60Ah
 
 
 
Benzinetank inhoud
 
32 Liter
Verbruik:
 
Benzine: 9-10 l / 100 km, Olie: 0.25 l / 100 km
Olievulling:
 
5 liter
Wielen/velgen:
 
18””
Banden:
Rozmer pneumatik
T11: 710x90 T12: 4,00 x 18"
Aandrijving:
 
Achteras
Besturing:
 
mechanische “Schneck” besturing
Remmen:
 
Trommelremmen T11 op alleen achterwielen, T12 op vier wielen
Breedte voor:
 
1200 mm
Spoorbreedte achter
 
1200 mm
As afstand:
 
2646 mm
Afstand tot de bodem:
 
220 mm
 
 
1:4.8
Gewicht, inc. uitrustingen:
Váha vozu
T11: 680kg T12: 700-800 Kg
 
 
 
 
 
 
Versnellingsbak:
 
4+1
Koppeling:
 
mechanische vierschijven droge koppeling
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
maximale snelheid:
Maximúlni ryclosé
70 km/uur

 

 

Elektrischschema:

 


Previous page: Tatra zomeronderhoud
Volgende pagina: T57